در واقع ویژگیهای سنگ طبیعی باعث شده است که از این محصول در بسیاری از مصالح ساختمانی و حتی تزئینات داخلی ساختمان استفاده شود. از انواع کفپوش می توان به کفپوش سرامیک طرح سنگ، کفپوش موزاییکی، پارکت، کفپوش لمینت، کفپوش پی وی سی و کفپوش سنگ اشاره نمود.

کفپوش یکی از اجزای مهم و ضروری در دکوراسیون داخلی است که زیبایی فضای مدنظر را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و انتخاب متریال این کفپوش ها به میزان رفت و آمد و محیطی که می خواهید کفپوش را اجرا کنید بستگی دارد. در گذشته سرامیک کف بیشتر مورد استفاده مردم قرار می گرفت اما اکنون کمتر از آن استفاده می شود.


کفپوش های موزاییکی مانند کفپوش های سرامیکی در گذشته رایج بوده و در محیط های پرتردد مانند خدمات بهداشتی عمومی مورد استفاده قرار می گرفتند. در متریال پارکت ها از درختانی مانند صنوبر، افرا و بلوط استفاده می شود. از جمله معایب این کف پوش ها پوسیدگی، صدا دار شدن و نیاز به تعمیر یا تعویض را می توان نام برد.

کفپوش طرح سنگ یکی از مدرن ترین کفپوش هایی است که در طرح ها و رنگ های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. از انواع کفپوش سنگی می توان به کفپوش سنگ گرانیت، کفپوش سنگ مرمر، کفپوش سنگ مرمر، کفپوش سنگ تراورتن اشاره نمود  که در ادامه به بررسی ویژگی هر یک می پردازیم.

کفپوش سنگ طبیعی

همانطور که گفته شد یکی از انواع کفپوش های سنگ طبیعی ، کفپوش سنگ گرانیت است که به دلیل فشار زیاد و دمای بالا این سنگ ها در برابر خط و خش از استحکام و سختی بالایی برخوردار هستند. برای پوشاندن محیط هایی مانند سالن ها، رستوران ها و محیط هایی که رفت و آمد در آن زیاد است  استفاده می شود زیرا نگهداری از آن ها آسان است .این سنگ ها دارای طرح ها و رنگ های بسیار متنوعی هستند و همچنین مقاومت بالایی دارند و قابل شستشو هستند و به راحتی با آب تمیز می شوند.

یکی از جذاب ترین و زیباترین سنگ های طبیعی، سنگ مرمر است که به دلیل زیبایی چشمگیر این سنگ ها به عنوان کفپوش در محیط های مختلف استفاده می شود و جلوه و نور خوبی از محیط به شما می بخشد.

از این نوع کفپوش ها در محیط های پرتردد مانند سالن ها، رستوران ها و استخرها و … استفاده نمی شود ، به دلیل اینکه سنگ های مرمر مقاومت کمتری نسبت به سنگ های گرانیت سیاه دارند  وگرد و غبار روی این کفپوش ها به راحتی جذب می شود اما شستشوی این سنگ ها سخت است و به راحتی تمیز نمی شوند.
کفپوش سنگ مرمر یکی دیگر از کفپوش های پرطرفدار است که به دلیل براق بودن محیط را روشن می کند و در طرح ها و رنگ های متنوع در بازار عرضه می شود. این سنگ ها رطوبت را جذب می کنند بنابراین برای استفاده در محیط هایی مانند استخر، حمام و آشپزخانه و سرویس های بهداشتی مناسب نیستند. شستشو و تمیز کردن آن مانند سنگ های مرمر و گرانیت آسان است.

نوع دیگری از کفپوش از آهک ساخته شده است. این کفپوش ها از نوع تراورتن هستند. این کفپوش ها در طرح های متنوعی موجود هستند، اما این نوع کفپوش ها نسبت به سایر کفپوش های سنگی مقاومت کمتری دارند، بنابراین بهتر است از این نوع کفپوش برای محیط های کم تردد مانند اتاق خواب استفاده شود.

کفپوش سنگ سفید

امروزه با توجه به زیبایی چشم نوازی که کفپوش های سنگی برای محیط های مختلف فراهم می کنند، محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرده است و تنوع این کف پوش ها بسیار زیاد است و در رنگ های مختلف مانند سفید، خاکی، خاکستری، کرم، قهوه ای و بسیاری دیگر موجود است. انتخاب طرح و رنگ این کف پوش ها به سلیقه هر فرد بستگی دارد.

از مزایای کفپوش سنگ می توان به جذب نور زیاد اشاره کرد که با جذب نور لامپ و نور خورشید باعث روشن شدن و زیباتر شدن محیط می شود. یکی دیگر از مزایای کفپوش سنگی این است که با جذب نور و گرما باعث رسیدن گرما به محیط می شود و به همین دلیل برای فصل زمستان بسیار مناسب است زیرا گرما را منتقل می کند و سرما را جذب می کند و در نتیجه محیط را معتدل می کند.

مقاومت بالای این کف پوش ها در برابر ضربه، خط و فشاری که از اجسام دیگر به آن وارد می کنند از دیگر مزایای این کف پوش ها است که باعث افزایش ماندگاری کفپوش و کاهش نیاز به تعمیر و تعویض کفپوش می شود.
یکی دیگر از مزایای کفپوش های سنگی این است که به سرعت و به راحتی با یک دستمال و مقداری آب تمیز می شوند. اگر به گرد و غبار حساس هستید کفپوش سنگی را انتخاب کنید زیرا کفپوش سنگ هیچ روزنه ای برای نفوذ ندارد و به همین دلیل گرد و غبار و آلودگی را به خود جذب نمی کند.

زیبایی منحصر به فرد این سنگ ها باعث مجلل شدن محیط و افزایش ارزش مالی و ظاهری ساختمان می شود. با توجه به تنوع بسیار بالای کفپوش های سنگی در طرح، رنگ و اندازه و غیره، افراد زیادی از این نوع کفپوش ها در سطح محیط کاری و زندگی خود استفاده می کنند. کف پوش های سنگی از آنجایی که یک عنصر طبیعی هستند نسبتا گران بوده و بنابراین اغلب در مکان های لوکس استفاده می شوند.

کفپوش سنگ تزیینی

همانطور که اشاره کردیم امروزه انواع کفپوش های سنگی مانند سنگ مرمر، سنگ گرانیت و سنگ تراورتن که نوعی سنگ تزیینی از سنگ آهک متخلخل است، بسیار رواج یافته و در بازار به فروش می رسد.

اگر می خواهید فضای خانه خود را لوکس کنید و محیطی زیبا و شیک داشته باشید، پیشنهاد می کنیم از سایت ما دیدن کنید و از انواع کفپوش های سنگی با طرح ها و رنگ های متنوعی که سایت ما در اختیار شما عزیزان قرار داده است دیدن فرمایید. برای خرید راحت تر می توانید در انتخاب این کف پوش ها با ما مشورت کنید و پس از ثبت سفارش منتظر تماس کارشناسان ما بمانید تا زمان تحویل و نحوه ارسال را با شما هماهنگ کنند.

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *